Opublikowano 06 listopada 2019

Według badań przeprowadzonych przez Manpower Group, stanowiska IT są szóste pod względem popytu na świecie, wśród pracodawców. Jednocześnie sześciu na dziesięciu dyrektorów IT zgłasza niedobór umiejętności technologicznych. Taki niedobór jest to coś czego absolutnie należy oczekiwać w tej branży. Jest to akceptowalne zjawisko, jednak z drugiej strony blokuje to firmy przed wykorzystaniem swojego pełnego potencjału. Na szczęście jest rozwiązanie. Jeśli uda się z powodzeniem zlecić konkretne czynności firmom zewnętrznym (tym właśnie jest outsourcing), może to nam pomóc wypełnić wspomnianą lukę w umiejętnościach naszych pracowników i zachować przewagę na rynku.

Outsourcing to nie tylko znalezienie odpowiedniego talentu dla organizacji. Jeśli chcesz mieć udany projekt IT, należy zadbać o budowę mocnych relacji między zespołem wewnętrznym a firmą outsourcingową. Podczas outsourcingu kluczowych aspektów działalności firmy niezbędne jest rozwinięcie silnej linii komunikacji z firmą outsourcingową, aby zapewnić sprawne działanie. Dlatego trzeba zdawać sobie sprawę z zagrożeń, które czasem tej komunikacji mogą przeszkadzać.

Od barier językowych po różnice kulturowe – praca z firmą inną niż Twoja może być trudna. Jednak organizacje mogą zminimalizować nieporozumienia, zmniejszając różnicę kulturową poprzez nearshoring, czyli korzystanie z usług outsourcingowych firm położonych bliżej Twojej lokalizacji. Lokalizacja nie zawsze jest najwyższym priorytetem, gdy organizacje chcą zlecić własne usługi na zewnątrz. Pierwszeństwo mają zawsze koszty i oferty projektów. Chociaż przy opracowywaniu skutecznej komunikacji z firmą outsourcingową lokalizacja ma kluczowe znaczenie, pamiętajmy, że nie musimy szukać firm położonych 10 metrów od naszej. Skutecznym nearshoringiem, często się okazuje współpraca z firmą po prostu z tego samego miasta czy nawet województwa.

 

Nearshoring do firmy zlokalizowanej w pobliskim regionie do Twojej centrali pozwala uniknąć problematycznych i odmiennych relacji. W naszym, coraz bardziej cyfrowym świecie, bliskość często nie jest uważana za problem, ponieważ technologia sprawia, że ​​globalna komunikacja jest łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej – ale nie jest w stanie rozwiązać każdego problemu.

 

Blisko i osobiście

Żadna cyfryzacja nie może zmienić różnic czasowych na całym świecie. Jeśli firma outsourcingowa znajduje się w tej samej lub podobnej strefie czasowej, godziny pracy będą podobne i znacznie łatwiej będzie zapewnić cotygodniowe spotkania w godzinach pracy. Ponadto obie firmy będą w stanie zorganizować połączenia w ostatniej chwili, jeśli coś pójdzie nie tak i gdy liczy się czas.

Jeśli chodzi o bezpośrednią komunikację między obiema firmami, dyskusje i komunikacja często mogą przebiegać powoli. Jednak podczas nearshoringu zespół outsourcingowy i klient mogą z łatwością podróżować do swoich biur, aby spotkać się osobiście w razie potrzeby.

Ważne jest również, aby pamiętać, że pomimo ogólnej wydajności dzisiejszej komunikacji cyfrowej, bardzo ważne jest spotkanie twarzą w twarz. W takim przypadku, jeśli obie organizacje nie będą blisko siebie, czas spędzony na pokonywaniu dużych odległości zwiększy koszty i zajmie cenny czas projektu.

 

Zrozumienie kulturowe

Oprócz bezpośredniej komunikacji czynniki kulturowe mogą również wpływać na związek. Zrozumienie etykiety kulturowej jest zawsze ważne, ponieważ wzajemne zrozumienie na poziomie niewerbalnym, a także zrozumienie, w jaki sposób działa każda firma, prowadzi do bardziej efektywnych relacji. Świadomość tradycji kulturowych pozwala na wcześniejsze przygotowanie i minimalizuje ewentualne opóźnienia.

Ponadto w krajach o podobnych kulturach święta państwowe częściej przypadają w podobnych dniach lub przynajmniej obie firmy będą bardziej świadome nadchodzących dni, w których biura będą zamknięte. Jeśli zbliża się decydujący termin, ostatnią rzeczą, jakiej pragniesz, jest nieprzewidziane wakacje, które wstrzymują pracę i opóźniają projekt.

Warto też pamiętać, że firmy o nietypowej kulturze uczą organizacje partnerskie, jak kreatywnie myśleć, kwestionować status quo i rewolucjonizować własną kulturę i produkty co jest bezcennym walorem współpracy.

 

Outsourcing pracowniczy

Outsourcing pracowniczy pozwoli nam uzyskać odpowiednio wykwalifikowanego pracownika, który podejmie się wykonania zadań niewykonalnych dla aktualnego personelu. Pamiętaj, że taki outsourcing pracowniczy wiąże się z wielkimi korzyściami, ale także z potrzebą zadbania o pracownika i jego relacji z całym zespołem. Outsourcing pracowników IT może się okazać koniecznością, a zadania, które zostaną im powierzone, kluczowe w powodzeniu Twoich projektów. Upewnij się, że pracownik ma zapewnioną płynną komunikacje z działami firmy i wszelkie informacje są dla niego łatwo dostępne.

 

Polski outsourcing w Gliwicach?

Polska może się pochwalić stosunkowo nowym ale też prężnie rozwijającym się obszarem outsourcingu jakim są Gliwice. Stają się one hotspotem outsourcingu dla dziedziny rozwoju oprogramowania. Information Age niedawno odwiedził Gliwice, aby dowiedzieć się, w jaki sposób bliskość regionu do zachodnich stolic, duża pula talentów i niższe koszty pracy uczyniły z niego siedlisko innowacji technologicznych. Przykładową spółką zyskującą tam prym jest Future Processing, który wyłonił się jako jeden z regionów wiodących firm outsourcingowych w zakresie rozwoju oprogramowania.

 

outsourcing it

Jak widać, outsourcing jest potężnym narzędziem, które może pozwolić Twojej firmie na postawienie wielkich kroków na drodze rozwoju w branży IT i nie tylko. Wydzielenie procesów Twojej firmy w ręce zewnętrznej spółki jest ważnym przedsięwzięciem i wymaga wiele uwagi. Upewnij się, że współpraca będzie przebiegała płynnie i nie będzie zagrożona takimi czynnikami jak odległa strefa czasowa bądź bariery językowe. Jeśli szukasz polskiej firmy outsourcingowej, która stawia na relacje i efektywność – sprawdź ofertę