
Twoje narzędzie analizy biznesowej jest już gotowe. Jakość danych zaczyna płynąć z baz danych i zasobów do centralnej bazy. Kolejnym kluczowym procesem sukcesu inteligencji biznesowej jest analiza.
Możliwość podejmowania decyzji biznesowych na podstawie danych stanowi przewagę konkurencyjną. Ważne jest, aby połączyć analitykę z wynikami biznesowymi, aby pokazać, w jaki sposób analiza danych wpłynęła na możliwości generowania przychodów, zwiększenie wydajności operacyjnej lub poprawę obsługi klientów. Wzmocni to uzasadnienie biznesowe dotyczące analizy, pokaże wartość danych bazowych i zidentyfikuje wszelkie luki w korzystaniu z rozwiązania analitycznego.
REKLAMA
Mapowanie wyników wartości biznesowej do pytań analitycznych i danych niezbędnych do ich wsparcia podkreśla wartość udostępnianych danych, pozwala zespołowi zidentyfikować nowe zastosowania istniejących danych i pozwala zidentyfikować wszelkie istniejące luki w dostępnych danych.Analityk Gartner Alan Duncan

Co powinna mierzyć Twoja firma? Na jakie pytania chcesz odpowiedzieć? A jakie czynniki chcesz wykorzystać na podstawie swoich surowych danych?
Odpowiedzi na te pytania zależą od roli stanowiska, ale należy przygotować trzy kluczowe rzeczy, przygotowując się do eksploracji i analizy danych, niezależnie od tego, czy zajmujesz się sprzedażą, finansami, zarządzaniem zapasami, czy gdzie indziej.
Zdefiniuj cele skutecznej analizy danych
Ostatecznie chcesz zmaksymalizować potencjał uzyskanych danych.
Zaczyna się od zdefiniowania kluczowych wskaźników wydajności. Do kluczowych rzeczy, które każda firma powinna mierzyć, należą wskaźniki finansowe, takie jak przychody, gotówka i aktywa; wskaźniki operacyjne, takie jak obrót zapasami i poziomy produkcji; oraz wskaźniki sprzedaży i marketingu, w tym wskaźniki wygranych, utracona sprzedaż i wygenerowane potencjalne szanse.
REKLAMA
Określ swoje priorytety dla narzędzia analizy biznesowej
Otrzymasz pożądane wyniki, gdy określisz, w jaki sposób chcesz, aby Twoje dane usprawniły działalność. Łatwo jest dać się przytłoczyć wszelkim możliwościom i w ogóle nie działać. Zamiast tego ustaw listę priorytetów tego, co chcesz osiągnąć w pierwszej kolejności, co będzie dalej itd.
Na czym koncentruje się Twoja firma w tym tygodniu, miesiącu lub kwartale? Być może wzrost sprzedaży wśród istniejących klientów ma na celu zwiększenie oczekiwanej wartości życia klienta. A może szukasz nowych wyprzedaży. Lub w niektórych przypadkach żaden z nich nie jest przedmiotem zainteresowania, ale firma chce sprzedać stare akcje, aby zacząć nowe, a więc chodzi bardziej o to, co sprzedajesz. Po zdefiniowaniu tego, co jest najważniejsze dla Twojej roli, działu lub firmy, możesz skorzystać z narzędzia BI zapewniającego inteligencję potrzebną do dalszego rozwoju.
Zdefiniuj swoje wyniki
Twoja analiza danych powinna dostarczyć Ci informacji, które pomogą Ci osiągnąć pożądane wyniki biznesowe; rzeczy, które będą miały największy wpływ na twoją organizację.
Możesz w pełni wykorzystać swoje narzędzie, gdy zrozumiesz, co chcesz ujawnić w swoich surowych danych. Wyobraź sobie na przykład, że Twoim celem jest zwiększenie przychodów, a priorytetem jest zwiększenie sprzedaży. Czy Twoja firma musi koncentrować się na utraconych firmach, gorszych produktach lub regionach z nowymi możliwościami biznesowymi? Gdy wiesz, co chcesz ujawnić w swojej analizie, łatwiej jest rozpocząć proces analizy danych.
Twoje narzędzie analizy danych powinno pozwolić ci wniknąć głęboko w dane, zapewniając skonsolidowany widok produktów, klientów i danych finansowych. Powinieneś dążyć do uzyskania jedynego oraz przejrzystego źródła informacji o Twojej firmie.
REKLAMA